سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان گفت: 74 نفر از طلاب گیلانی در آزمون ورودی سطح 3 حوزه علمیه خواهران شرکت نمودندکه این داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه علمی نیز شرکت کنند.

 خانم مینا مهدوی در حاشیه برگزاری آزمون سطح 3 حوزه علمیه خواهران گیلان درگفت وگو  باخبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: این آزمون در گیلان جهت جذب غیر حضوری طلاب خواهر در سطح 3 ، همزمان با سراسر کشور در مدرسه علمیه زینبیه شهر رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در سه رشته، تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ   برگزاری شده ، افزود: با هماهنگی های انجام شده قرار شد تا در صورت راه اندازی سطح 3 حوزوی برای خواهران طلبه در سال تحصیلی جدید در شهرستان رشت، آن دسته از افرادی که در آزمون غیر حضوری رشته فقه و اصول پذیرفته شده اند امکان تحصیل حضوری در مرکز یاد شده را داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان با اشاره به شرکت 74 نفر در آزمون کتبی ورودی سطح 3 حوزه علمیه، خاطرنشان کرد:  خواهران طلبه پس از موفقیت در این آزمون کتبی، باید در مصاحبه علمی نیز شرکت کنند و در صورت کسب امتیازهای لازم، در مقطع سطح 3 حوزوی مشغول به تحصیل خواهند شد.

خانم مهدوی افزود: مفاد آزمون کتبی طلاب در هر سه گرایش ذکر شده شامل 100 سوال در زمینه ادبیات عرب، فقه و اصول بود  که حداکثر زمان پاسخگویی به این سئوالات دو ساعت می باشد  .

وی با اشاره به کمبود استاد خواهر در مدارس سطح 2 حوزوی در گیلان، هدف اصلی از تربیت طلاب در سطح سه حوزوی را نخبه پروری و نیز استاد پروری برای دوره های عمومی طلاب خواهر استان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha